20/02/2012

Semalam...

Pada mummy, hanya pandangan mummy. Ibu-ibu yang berkerja ni sangat rugi, bukan rugi dari segi kewangan tapi rugi dari segi masa bersama anak-anak. Tapi memang dah lumrah hidup ada sebahagian suri rumahtangga yang perlu berkerja bagi membantu suami menampung perbelanjaan isi rumah. Lebih-lebih lagi pada zaman sekarang semua barang dah naik harga, gaji suami sorang mana la cukup utk menampung berbelanjaan keluarga, terutama rumahtangga yang dikurniakan ramai cahaya mata. Alhamdulillah, setiap sorang anak kita itu sudah tertulis rezekinya sendiri...

Kadangkala, mummy rasa sedih. Masa banyak terbuang di tempat kerja. Sehari 8-9 jam berkerja alangkah baiknya kalau masa itu mummy spent with Alya sayang..pasti best. Ada marah, ketawa, menangis semua la ada! tapi mummy mau hargai setiap detik itu bersama keluarga terutama Alya sayang.

Last a few week mummy ada beli cadar baru utk tilam lama...so semalam pasangkan cadar baru. hehehe org yang pertama guling2 kat tilam is Alya..mungkin dia nampak cadar tu cantik so dia pun excited sgt guling2 kat tilam. Sampai ambik bantal dia and baring dkt mummy. Kami pun bergurau senda, ketawa bersama..dalam senda gurau tu terdetik di hati mummy alangkah bahagianya sekiranya mummy ada disamping Alya setiap hari,terdetik lagi mummy pasti merindui saat2 ini suatu masa nanti..akhirnya mummy bersyukur kerana Allah masih memberi kesempatan yang terindah ini kepada mummy. Semoga anak mummy sihat walafiat, panjang umur dan murah rezeki di sepanjang hayatnya.

Sedih bila mengenangkan 10 tahun akan datang, apa la nasib mummy. Mummy selalu berdoa agar Allah SWT memberikan kita kesihatan yang baik serta umur yang panjang, agar kita dapat  menempuh segala onak dan duri, tawa dan tangis dalam setiap perjalanan hidup kita hingga ke akhir hayat.

Mummy sayang anak mummy sangat - sangat ;)

No comments:

Post a Comment