05/03/2012

Alya Sayang : )

Syukur yang tak terhingga sekali lagi kepada Allah SWT kerana kurniaanNya yang tak terhingga dan DIA Maha Pengasih dan Maha Penyayang.

Syukur Ya Allah, atas kesihatan yang Engkau berikan kepada kami sekeluarga terutama kepada puteri kesayangan mummy..Nur Alya Faiqah!

Hari demi hari Alya semakin petah bercakap..Alhamdulillah! Dia dah pandai nyanyi sikit - sikit and dah pandai bercerita dengan Ayah. Hehehehe...entah apa yang dia gomelkan mummy pun kadang tak faham tapi syukur la at least ada peningkatan tumbesaran dia. Cuma yang mummy risaukan sekarang ni berat badan Alya tak pandai naik-naik asyik 10kg sahaja dari 1 tahun 8 bulan sampai la 2 tahun. Errrmmm coz Alya tak berselera sgt makan tapi kuat menyusu.

Kadang2 dia minta mummy nyanyikan untuk dia but then dia ikut nyanyi sama2...funny tapi mummy terhibur mendengarnya...kalau dahulu lagu2 dia..Old Mcdonald, Baba black sheep, Row -Row, 3 blind mice, twinkle-twinkle,pussy cats but now lagu dia "IBU"..ibu-ibu engkau la ratu hati ku..hehehe sweet jer dengar dia nyanyi rasa terharu pun ada coz anak mummy dah pandai nyanyi lagu IBU but mesti dia tak faham maksud ibu coz dia panggil mummy dgn panggilan "MUMMY"! wahahaha..takpe la nanti besar sikit dia faham la tu!

Apa pun mummy amat bersyukur, mummy amat bersyukur atas kesempatan yang ada pada waktu ini. Sesungguhnya tiada lain niat mummy melainkan memanfaatkan masa dan kesempatan yang ada bersama keluarga dan menambahlan AMAL & IBADAT mummy yang belum cukup ni. Mummy takut tak tertanggung dosa-dosa yang lalu dan terjawab soalan kubur nanti...sesungguhnya mummy tak pernah putus berdoa kepada ALLAH SWT semoga diri ini dan keluarga diberikan keampunan atas segala kejahilan masa lampau dan diberikan kesihatan dan umur yang panjang..

Sesungguhnya..tiada yang kekal didunia ini melainkan di AKHIRAT nanti! Biar la mummy miskin didunia ini asalkan mummy tidak miskin dan hina diakhirat nanti...InsyaAllah!

No comments:

Post a Comment