25/07/2012

Savings......

Just savings....dulu mami menyimpan di ASB. Mami memang suka simpan duit kat ASB coz awal tahun ada bonus yang banyak..hehheehe. Untung..untung...untung...kan.

Tapi banyak cerita yang mami dengar bahawa hasil ASB ni tidak halal sepenuhnya. Means mereka niagakan duit kita ketempat-tempat yang tidak halal dalam islam. Memang ada fatwa dikeluarkan kononnya ASB ni halal, tapi rakyat for sure tak lah bodoh sangat. Yang pasti itu adalah arahan pihak kerajaan supaya rakyat tidak takut melabur dalam ASB...isn't it?

Then i was thinking...errrmmm hasil yang meragukan...then mami pun search la berabis kat internet. Found that memang ada hasil-hasil yang meragukan. So mami pun decide pindahkan semua duit mami dari ASB yang lumayan tapi tak halal dimakan hasilnya menjadi darah daging kita ke akaun baru iaitu TABUNG HAJI....lagipun nak kumpul dana extra untuk umrah better la mami menyimpan disini. Rasanya dgn simpanan yang ada mami dah boleh pergi umrah...tapi buat masa ni belum sesuai. Tunggu la pasti ada rezeki nanti...InsyaAllah!

Doakan yang terbaik.....

No comments:

Post a Comment