02/01/2016

Itu aku...

Itu aku...itu saya...itu hamba.....

Latest muka tu hahaaa....well, alhamdulillah syukur kepada Allah...

Kadang2 pernah terfikir, dah berapa kali mohon kerja kerajaan ni tapi semua tak berjaya. Nak kata bodoh dan tiada kelulusan...errmm my results much better dari my husband hokay....tapi husband dapat jadi cikgu. Aku ni dah 6 kali duduk meja ambik test KPLI satu pun tak sangkut...then...

Aku fahami ini lah perjalanan hidup yg Allah SWT aturkan buat aku. Tiada perkerjaan, hanya menjadi surirumah yg sdh tentunya mengharap ehsan suami setiap bulan...alhamdulillah dapat suami yg tak pernah kurangkan aku dan anak2 apa2...suami yg sanggup korbankan kehendak sendiri demi isteri dan anak2..syukur pada Allah atas jodoh ketentuan ini..

Mungkin ini juga kehendak ALLAH SWT dan aku adalah INSAN YG TERPILIH agar dapat bersama anak2 setiap saat,ketika dan waktu sepanjang usia kehidupan didunia ini tanpa membazirkan 8-9 jam di pejabat seperti dulu...syukur. Mgkn percaturan ini akan membuatkan aku agar tidak menyesal kemudian hari seandainya Allah menjemputku...Allah telah memenuhkan sepenuhnya masa kehidupanku bersama anak2 agar aku tidak pernah akan sesali bila sudah tiada lagi suatu hari nanti.....

Aku belajar REDHA....dan terus redha atas ketentuan ini. Tujuan hidup ini sekarang hingga ke akhirnya hanya berbakti kepada suami dan menyayangi anak2 sepenuh hati selagi nyawa dikandung badan..dan memperbaiki diri ini agar menjadi wanita solehah yg boleh dan dapat memilih pintu syurga mana hendak dibuka kelak...inshaaAllah...semoga Allah permudahkan istiqomah ini sehingga ke akhirnya....

Walaupun berat berubah...tapi aku ajar diri ini agar berubah demi akhirat yg bakal tiba...tiada siapa boleh membantu ku "disana" melainkan amal dan solatku...semoga aku insan yg terpilih menjadi seharum kasturi seindah bunga mekar mewangi di syurga Allah SWT...aamiinn..

Aku ibu kepada,
NUR ALYA FAIQAH BINTI FAISAL
ADAM HAIKAL BIN FAISAL
Isteri kepada,
FAISAL BIN MADZIN

No comments:

Post a Comment