29/01/2016

Jumaat yg Mulia

Bkn saja emak yg kata...malahan org lain juga sependapat seperti ini....

Alhamdulillah...Jumaat yg Mulia. Bersyukur masih dipinjamkan nyawa menghirup udara segar dunia pinjaman sementara ini. 

Diri jauh dari sempurna celanya ada dimana2 tapi berusaha memperbaiki cela yg ada agar tidak meninggalkan bekas bila sdh tiada. ALLAH Maha Penyayang...sesesat mana pun manusia, sejahat mana pun kita hidup didunia...ingat! Allah Maha Pengampun atas segalanya. Selagi di beri peluang rebutlah peluang yg ada memperbaiki keburukan kita. 

Didunia mmg tidak terasa, kerana semuanya jadi indah...tidak pernah solat balasannya di alam barzakh. Manusia tiada yg sempurna..percayalah. Maka lakukan sedikit demi sedikit perubahan, didik hati dgn kebaikan. Mulakan dgn menutup aurat dgn sempurna, dirikan solat walaupun terpaksa..kerana membuat suatu kebaikan mmg selalunya ada keterpaksaan...didik hati teguhkan iman. Tiada yg akan menjamin kita di alam kubur melainkan amalan kebaikan kita diduni, solat kita, amal jariah (sedekah) kita dan anak2 yg SOLEH DAN SOLEHAH yg kita tinggalkan. Oleh itu,didik lah anak sebaik mungkin mengenal Allah, kenal tikar sembahyang,kenal Al quran....kerana anak2 yg didik menjadi soleh akan mendoakan kita di alam barzakh kelak....

Aku juga bkn insan sempurna...tapi jauh disudut hati ini, akan ku perbaiki segala cacat cela yg ada....akan ku berusaha menjadi muslimah sejati. Hidupku utk Tuhan, suami dan anak2 ku.....kerana mati itu tdk mengenal sihat atau sakit tua atau muda...sampai masanya pergi jua. 

Biar hidup ini meninggalkan sejuta kebaikan dlm amalan, sebagai bekal ke alam yg kekal...

Dunia ini sementara....kita tinggalkan harta yg ada. Tambahan lagi harta yg tak memberikan kebaikan kepada kita...

Wallahu a'alam bisawab...

No comments:

Post a Comment