17/01/2012

Mimpi...

"Orang yang tidur akan bermimpi. Ada yang selalu bermimpi, dan ada pula yang kadang-kadang. Bagi sesetengah orang, mimpi membawa maksud tertentu. Lalu mereka bertanya kepada orang lain untuk mengetahui maksud mimpinya"
Seperti yang dinyatakan diatas, lain pula yang terjadi pada mummy. "Mimpi yang menjawab persoalan mummy". Nak dijadikan cerita.....

Pada tahun lepas awal tahun dalam bulan April yang pastinya. Kebiasaan & rutin mummy sebelum tidur adalah membaca beberapa surah pendek dan mummy akan berfikir bila la ajal mummy ni,takutnya bila dalam kubur disoal & tak dapat jawab and mummy teringat mummy ada terbaca that kita akan disedarkan seperti sekarang bila dalam kubur nanti...errrmm??setiap hari mummy fikirkan perkara yang sama setiap malam sebelum tidur. Pada suatu malam mummy bermimpi, mummy nampak "9 months 9 years" bila mummy bangun on next morning i'm still ignore the numbers ( alaa mainan tidur jak pun ). But then bila kat office time tak busy, mummy remember "9 months 9 years"tu and mummy pun start counting. Bulan April - December 2011 is 9 months ngam-ngam 9 months and mummy terkejut..mcm kebetulan habisnya 9 months tu hujung tahun. Then mummy start counting for 9 years pula, 2012 is my first year to go for 9 years...then 2012,2013,2014,2015,2016,2017,2018,2019,2020....tahun 2020 is my 9 years! ohhh mummy akan mati tahun 2020 ka? Ya Allah singkatnya masa, seandainya benar Nur Alya Faiqah baru berusia 10 tahun pada tahun 2020 nanti. Awalnya mummy tinggalkan anak mummy, belum pun cukup besar dan dia masih perlukan mummy to take care of her. Sedihnya mummy....

Dahulu arwah emak yang menjaga mummy pun meninggal dunia sewaktu mummy berumur 10 tahun, adakah ini satu kebetulan ? Alya ditinggalkan ibu sewaktu usia yang sama seperti mummy dahulu..i'm almost fainted!
People always says "alaa mimpi just mainan tidur, tu la tak cuci kaki sebelum tidur" errmmmm tak cuci kaki? mummy siap baca beberapa surah lagi sebelum melelapkan mata mana tau mati dalam tidur tak sempat mengucap..who knows?

Then now mummy still thinking of that, betapa singkatnya masa seandainya mimpi itu comes to reality!
Maybe some of you will say mummy bodoh percaya mimpi gangguan syaitan...tapi bagaimana pula jika mummy ini adalah insan yang terpilih diberikan "clue" when my days will end!

Itu semua urusan Allah S.W.T and for me....i just to be PREPARED for it,regardless it is true or not.

That's why i have this blog, especially for you..with love :)

No comments:

Post a Comment