10/01/2012

Rindu Alya :)

Bosan kat office..rindu pula ngan Alya yang tinggal ngan pengasuhnya. Behave well my dear...
Kadang2 terfikir juga nak berhenti kerja, nak tumpukan sepenuhnya kat family terutama jaga anak. Asuhan ibubapa berbeza dengan asuhan orang lain. Kalau boleh mummy mau Alya membesar depan mata mummy biar mummy yang jaga. Tapi apa kan daya...mummy pun nampaknya harus berkerja,memandangkan mummy pun ada hutang tersendiri hehehehehe...

Alya ni boleh dikatakan pengubat penat mummy seharian bekerja...balik rumah jak. Nampak Alya ngan celoteh dia. Happy...meriah hidup ini dgn telatah si comel ni. Benarlah kata orang anak penyeri sebuah rumahtangga yang dibina. Gelagat mereka yang selalu membuat ibu bapa tersenyum & ketawa. Walaupun ada kalanya buat kita marah tersangat, tapi ingat la mereka adalah "acuan "kita, DNA kita = hasil kita. Sudah semestinya perlakuan mereka juga seperti kita :) lol. Ibubapa la yang bertanggungjawab mencorakkan mereka, didikan agama paling penting harus ada dalam diri mereka. Begitu juga dengan Nur Alya Faiqah, mummy dan ayah perlu dan wajib mendidikmu untuk menjadi anak yang solehah.

Terima kasih Ya Allah, atas kurniaan mu ini..

Ya Allah Ya Tuhanku, Kau lindungi la dia anakku ( Nur Alya Faiqah), jadikan la dia anak yang sihat dan sempurna, berakal dan pandai serta alim dan beramal dan panjangkan la umurnya...amin.

No comments:

Post a Comment